zaterdag 30 mei 2015

Aparte kleurencombinatie..../ Strange colourcombination...

Hallo lieve medebloggertjes, dank jullie wel voor jullie leuke en lieve reacties op mijn scrap-albumpje. Vandaag komt Tanika een weekendje naar huis dus ik kan m'n moederhart weer ophalen.
We gaan er een gezellig bijklets weekend van maken. Ziva heeft zij dus ook al 8 weken niet gezien en zo'n pup groeit dan wel erg snel...haha...ben benieuwd hoe ze reageert ;p
Deze jongedame heeft geen pup maar een mooie kat op schoot en dat was de de challenge bij WLVC: "gebruik een "echt" dier op je creatie".........

Hello dear people, thank you for your comments about my last post. Today a nostalgic card. The (strange) colour combination is the result from the color core paper and the flowers on the picture..
De, toch wel wat aparte, kleurencombinatie ontstond door het plaatje (daar zitten paarse bloemetjes in) en het opschuurpapier. Dat heb ik geëmbost met de pootjesmal van Marianne Design. Wanneer je de chocoladebruine toplaag opschuurt komen de paarse pootjes duidelijk tevoorschijn.
Basis is een donkerpaarse vierkante kaart, alle randjes ruw gemaakt en bewerkt met correctievloeistof....

The brown paper is embossed with a folder from Marianne Design. When I sanded the paper the little paws became purple. I creased and flattend the picture and sanded a little bit the fold lines to give it an older look...
De tweede laag is de achterkant van het opschuurpapier. Vandaar dat je bij de opgeruwde en omgekrulde randjes de bruine kleur terug ziet. Een echt foto-negatief met correctievloeisof bewerkt en schuin opgeplakt. Daarop het "pootjespapier"...
Het vintage plaatje met de fotorandschaar uitgeknipt, verfrommeld, uitgevouwen en de vouwrandjes licht doorgeschuurd om er een oudere uitstraling aan te geven.

I used a real negative from pictures I've made. The big leaves are die cutted from vellum....
Er piept nog een stukje van de geponste rand onder de laagjes uit. Daarop een bruin organza lint met glinsterend hartje.  De hoek die bij de mooie ronde stans van Joy zit in twee delen geknipt. Links onder en rechts boven de foto een stukje geplakt met daarop kleine pareltjes.
Bij de bloementoef zijn de twee grote bladeren uit vellum gestanst en de kleinere weer uit opschuurpapier. De (gekochte) bloemen bewerkt met correctievloeistof en nog een piepklein vlindertje erbij geplakt.

A little organza bow with a glass heart on it and some little pearls to decorate the card. Did you notice the little butterfly on the leave? So lovely...

Today I bought myself some peony's, it is one of my favorite flowers but they are only a short period available, so I grab my chance when they are ;p
Thanks for dropping by and enjoy your weekend,
Greetings Miranda

Mezelf vandaag een mooie bos pioenrozen cadeau gedaan, de eerste bos dit jaar. Het is één van mijn favoriete bloemen.....

Wat springerig gipskruid ertussen gestoken, dat vind ik een leuk contrast met de grovere stelen en bloemknoppen. Ik kreeg nog de volgende tip die ik graag met jullie wil delen...
Soms gaan de knoppen niet open omdat er nogal veel hars op de knop zit. Verwijder dit voorzichtig met een nat doekje (lauwwarm water) en even nadrogen. Of het helpt weet ik niet maar ik wilde jullie de tip niet onthouden ;p
Leuk dat je even een bezoekje kwam brengen, geniet van je weekend en maandag ben ik er weer met de nieuwe challenge voor Juni bij de Egel....

Lieve groetjes Miranda
*Deze kaart doet mee bij challenge 48 van het WLVC.
*papierblok - The Chocolatebox van ColorCore'dinations,    *paars cardstock,    *randpons-Martha Stewart,    *embossingfolder pootjes-Marianne Design,    *vintage plaatje-Studio Light RPSL07,    *grote blaadjes- Vintage flourishes 6003/0037-Joy,    *blaadjes-leaves-6002/0331-Joy,    *hoek-Joy-6002/0379,      *fotonegatief, fotorandschaar, correctievloeistof, plakparels, lint, glitterhart, bloemen, vlindertje....

30 opmerkingen:

  1. Hoi Miranda het is inderdaad een aparte kleurencombinatie maar wel heel mooi! Super leuk hoe jij de kattenpootjes hebt verwerkt :) Wat geweldig leuk dat jouw dochter een paar dagen naar huis komt! Geniet ervan en klets heerlijk bij ;)
    Lieve groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kaart heb je gemaakt. Ik vind de kleurencombinatie erg mooi gedaan zo.
    Dan zal er weinig van het kaarten maken komen, als je dochter lekker weer een paar dagen thuis is.Lekker bijkletsen is ook leuk.
    Wat een mooie vaas met bloemen heb je voor jezelf gekocht. Ik heb een paar bossen met pioenrozen voor en achter in de tuin staan. Bij mij zijn ze rood. Zo te zien zij deze wat lichter van kleur!? Ik pluk ze eigenlijk nooit uit de tuin. Ze komen nu ook mooi uit, maar soms als het dan slecht weer wordt, zijn ze dan ook weer zo weg.

    Fijn en gezellig kletsweekend.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige naam Tanika en wat fijn Miranda dat ze een weekendje thuis komt...geniet maar met volle teugen van elkaar!
    Je Vintage kaart is een topper zeg! Leuk is dat doorschuur papier hè~?! En je vellum bladeren passen heel mooi bij dit sfeertje!!! Ik vind je kaart heel erg mooi! En pioenrozen zijn prachtig...het liefst een giga grote bos, ik heb nog prachtige gekregen bloemen staan, maar daarna kom er vast een mooie bos te staan!
    Heel gezellig weekend!!!! Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie kaart en bloemen, Miranda!
    een fijn weekend samen met je dochter, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een leuk kaartje ! geniet van je weekend
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gaaf kaartje, Miranda.
    Super mooie combinatie !!
    veel plezier dit weekend met je dochter.
    Lekker genieten!!!!!!!!

    Groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere combinatie, maar wel heel mooi!! Geniet van je weekend en je prachtige bloemen! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leuk kaartje Miranda en pioenrozen....... ik ben er gek op.
    Prachtige bloemen alleen jammer dat je ze niet het hele jaar kunt komen ;-)

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Miranda,
    super mooi kaartje in hele mooie kleurtjes toppie
    geniet maar lekker in het weekend en je prachtige bloemen
    liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een pracht van een kaart Miranda - supermooi gedaan.
    Geniet van je weekend!

    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi miranda
    juist door die aparte kleurkeuze vind ik het juist erg mooi geworden en dank voor de tip voor de pioens want daar ben ik ook een grote fan van:-))
    groetjes en geniet ze met dochter liefs corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi vintagekaartje Miranda...en ik vind dit echte vintagekleurtjes....alles past er ook zo mooi bij...
    en schitterend die mooie vaas met pioenrozen....
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Miranda,
    wat fijn voor je dat Tanika even weer thuis is, je hebt haar zo gemist..
    Ik vind je kaartje écht vintage, mooie kleurencombi, apart met het schuurwerk en heel erg mooi afgewerkt,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Miranda,
      wat een leuke verrassing om deze prachtige kaart op mijn deurmat te vinden, heel erg lief van je..
      De operatie is vlot verlopen, ik heb weinig last, moet 48 uur in een mitella en 2 weken, het verband droog houden en rustig aan doen ..zucht..
      fijn weekend,
      groetjes Ans

      Verwijderen
  14. Hoi Miranda. IK vind je kaart prachtig een super bloementoef en deze kleuren prachtig! Je hebt de papiertjes heel erg mooi gedrapeerd. schitterend. ik ben weg van je kaart.... Geniet dat je dochter het weekend bij jullie is. Nog een gezellige zondag. groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Miranda, wat een prachtige kaart met een heel mooie kleurencombinatie! Staat heel mooi bij elkaar. Leuk dat je dochter komt en ze zal wel opkijken van de Ziva! Geniet er maar lekker van.
    Ik zal de tip van de rozen aan mijn dochter doorgeven. Zij kocht twee weken geleden pioenrozen en na twee dagen was de bos armetierig en slap. Misschien was de hars de boosdoener! Fijn weekend en tot maandag,;-)
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie kaart,Miranda. Mooie bos bloemen. Gezellig weekend met je dochter.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een beeldschoon kaartje Miranda erg leuke afbeelding en de kleuren komen goed over op beeldscherm hoor! Wens je een gezellig bijkletsweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooie kaart en inderdaad een aparte kleuren combi maar het resultaat is wel heel erg mooi! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaart zeg, kleurcombinatie is inderdaad heel apart, mooi hoor!
    Een gezellig weekend met je dochter,
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterende kaart en veel plezier saampjes.
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke kleuren samen, heel mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige kaart Miranda. En geniet van je familieweekendje. het is om voor je het weet!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Pioenrozen...gelukkig zijn ze weer te koop, ik vindt ze zo mooi...jammer dat het maar een paar weken per jaar is.
    Je kaarten zijn zo als altijd schitterend.
    Fijne Zondagavond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mag dan een aparte kleurcombinatie zijn, ik vind 'm super mooi. Prachtige kaart heb je weer gemaakt. Bedankt voor je deelname bij WLVC.
    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Aparte combinatie
    maar wel heel mooi!!!!

    groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gedurfde kleurencombi Miranda, maar wel een erg mooi geheel, bedankt voor je deelname bij WLVC. gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een mooie kleuren! zelf ben ik nog niet zo thuis in de vintage kaarten.. wie weet komt dat ooit ook nog eens ;) ik kom hier wel even spieken
    leuk dat je mijn volger bent geworden... je hebt er ook een bij ;)
    groeten miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super gedaan je kaart Miranda.....mooi oud effect gecreëerd, mooie bloementoef en natuurlijk een schattig plaatje passend bij de opdracht. Dankjewel voor je bijdrage bij WLVC en bijna weer tijd voor de volgende challenge....we zien je weer graag terug.
    Wat je pioenrozen betreft...Arie brengt ze altijd mee van de moestuin waar hij ze heeft gezet voor mij maar dit jaar zal ik ze toch echt moeten kopen....er staan er maar 2 aan....snik.....
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie kaart Miranda.Leuk met dat schuurpapier dat het twee kleuren heeft.Jullie zullen wel goed bij gebabelt zijn.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen