vrijdag 22 april 2016

Sfeermakertjes.../ Cosy things ....

Hallo lieve mensen, hier ben ik weer eens met een berichtje. Allereerst welkom aan de mensen die dit blog zijn gaan volgen. Hoe leuk is dat...Verder iedereen hartelijk bedankt voor de leuke reacties op mijn kiekeboe kaart, reageren kost tijd maar het lezen ervan is zó leuk...echt genieten.
Genoten heb ik deze afgelopen dagen van het heerlijke weer en dus geen kaarten gemaakt. Stilzitten kan ik echter niet dus ik heb buiten wat zitten freubelen.

Hello dear people, the last few day's were sunny here so I enjoyed sitting in the sun. But I can't sit still so I croched further on to my granny square bed cover....
Witte granny squares gehaakt, ik heb al een hele stapel want ik ben er al een tijd aan bezig.. Ik wil namelijk een sprei van 200x240cm maken met alleen witte granny squares....dus dat wordt nog wel een meerjaren plan hihi....

I croched also round a bracelet and later on I will glue a picture behind it. I also picked up my cross-stitching.
Ook nog rond een armband gaan haken ter afwisseling om er straks een lief nostalgisch plaatje achter te lijmen.
Omdat het 's avonds weer langer licht is ook mijn borduurtjes voor in mijn letterbak weer opgenomen. Het zijn natuurlijk allemaal projecten waar ik wel langer mee bezig ben en om er toch alvast wat van te kunnen genieten heb ik het volgende gedaan....

Because I enjoy the look of my selfmade things I put them in a rack combined with old buttons from my mother.....
Mijn moeder haar knopendoos geplunderd......
Mijn handgemaakte knoopjes op kaartjes opgezocht en dit allemaal samen in deze etagère gelegd....

And my handmade buttons on cards....
En zo heb ik samen met een draadstalen paspopje een gezellig hoekje gemaakt met mijn "werkjes in uitvoering"...

And so I created a cosy corner with all my "sunny" projects in it...
Thanks for dropping by, enjoy your weekend.
Greetings Miranda
Leuk dat je even een kijkje kwam nemen. Ik wens jullie een fijn weekend en tot blogs...
Lieve groetjes Miranda

37 opmerkingen:

  1. leuk om te zien, je kan nog wel even vooruit :-)
    Zo te zien kan ik mijn oude sprei wel weer uit de kast halen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om op allerlei manieren creatief bezig te zijn. En je hebt het ook nog eens beeldschoon uitgestald, heel sfeervol!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke dingen ben je bezig, en wat tof hoe je dit 'work in progress' zo mooie etaleert!
    fijn weekend!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Miranda
    Wat zal die sprei mooi zijn als die af is.......kon ik ook maar haken pffffff.
    Je borduurtjes zijn ook al zo mooi en wat liggen die knoopjes daar leuk, het is bij jullie altijd gezellig en sfeervol.
    Geniet van je weekend, liefs Danoesja xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig Miranda ! Ik ben zelf niet zo geduldig om te haken of te borduren maar kan nu al niet wachten tot ik je kaart kan zien waarbij je het armbandje gebruikt ! Mijn moeder had vroeger ook zo'n leuke knopenverzameling ! Ik heb dat zelf niet en soms mis ik dat wel, het lijkt alsof we vroeger enkel maar in de doos moesten graaien om uren speelplezier te hebben, we maakten echt vanalles met die prachtige knopen ! Beetje nostalgie dus bij je post !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee om zo een hoekje te maken met mooi werk in uitvoering.
    Hier zijn er ook veeç langetermijnwerkjes maar...zo vervelen we ons nooit ;)
    Je knopenkaartjes zijn ook superleuk !
    Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterend hoekje met allemaal leuke dingen om te bekijken en/of om te doen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk hoekje heb je gemaakt met al je werkjes in uitvoering. De sprei zal vast prachtig worden als hij klaar is. Het paspopje is heel leuk, je krijgt de neiging om daar kleertjes voor te maken. Haha en dat kan ik helemaal niet.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuk gezellig hoekje heb je gemaakt met je spullen waar je mee bezig ben, fijn weekend.
    GROETJES ADA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Miranda, hoe wonderlik om te sien dat jy ook hekel!!! Ek het so drie jaar gelede myself leer hekel en ek geniet dit baie!!! Ek brei ook baie graag - dis iets wat ek van skooldae af al doen!!!! En ek het ook al 'n hele paar kruissteek borduurstukke gedoen!! Lyk my ons geniet dieselfde stoekperdjies!!!! Jou knopies is ook so pragtig!!!! Lekker by jou gekuier, Miranda!!
    Groete en geniet die naweek!!!! Petra XX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellig hoekje heb je zo gemaakt!! Ben ook weer aan het haken, een neushoorn, heerlijk om te doen in het zonnetje!!
    Een fijn freubel weekend,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooh dat ziet er leuk en veelbelovend uit! groeten miranda k

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heat ben je heerlijk bezig zeg! Ik ben vanavond ook weer verder met mijn haakwerk gegaan. Trouwens wat is jou vorige kaart leuk zeg. Grappig het hondje wat door de schutting kijkt. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er gezellig uit, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om je projecten te bekijken. Leuk om het zo neer te zetten! Ik moet ook weer eens gaan haken, zo ontspannen om te doen. Fijn weekend! Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige sfeermaker heb je gemaakt.
    Ziet er allemaal erg uitnodigend uit om verder aan te gaan werken.
    groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellig hoekje!! Leuk hoor al je projektjes in uitvoering bij elkaar.
    En dan je granny haakdeken.......zo tof. Zucht, dat is nu iets wat ik eigenlijk diep in mijn hart ook wil leren..haken! Soms denk ik , om dat nog te leren ben ik te oud, aan de andere kant: een mens is nooit te oud om iets te leren, toch? Maar je moet ook wel enige aanleg in handigheid hebben om te kunnen haken lijkt mij....en dat is iets wat ik totaal niet heb.
    Ik vrees dat ik het toch maar bij kaartjes maken hou, en af en toe een naaiwerkje voor mijn kleindochter.
    Fijn weekeinde, liefs Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee zo'n hoekje. En wat leuk om zo ook met je handen bezig te zijn. Ik heb vorig jaar op de camping met suf zitten haken aan vlindertjes,mooi zo leuk ze zitten echter nog steeds in mijn haak koffertje. 😂😂 fijn weekend en groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Miranda,
    je hebt er een heel sfeervol hoekje van gemaakt, kun je lekker bezig zijn en..het ziet er gezellig uit.
    Wat zijn de kaartjes met knoopjes leuk!
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat moet dat een mooi sprei worden, prachtig! En een leuk idee om al je werkjes zo bij elkaar te doen, staat heel gezellig. Veel succes met al je projecten.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hihi werk in uitvoering....dit stimuleerd wel om af en toe de draad op te pakken naast het kaartjes maken Miranda! Afwisseling is immers zo leuk! En die leuke kaartjes met handgemaakte knoopjes komen vast van de brocante markt?
    Veel plezier bij alles wat je doet en een fijn weekend!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Gerie, die heb ik helemaal zelf gemaakt. Als je op de tekst klikt kom je bij de tutorial..pas op is verslavend leuk om te doen..hihi.

      Verwijderen
  22. Heerlijk bezig geweest zo te zien en je werkjes staan erg mooi zo bij elkaar. Handig ook .. zo voor het grijpen als je zin hebt verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk knus hoekje heb je er van gemaakt.wat een werk zo grote sprei. Lijkt me wel heel mooi . Groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk knussig heb je dat gedaan Miranda. Ik heb ook overal van die knusse gezellige hoekjes in huis.
    Mooi hoor!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Erg leuk gedaan, ook erg leuk zijn die zelfgemaakte knopen.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi hoi Miranda,
    heel mooi en sfeervol is je hoekje!!!
    ik heb dat ook, zodra het zonnetje gaat schijnen ben ik met een boekje of haakwerkje in de zon te vinden!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Niks is leuker dan afwisselen vind ik :) Zo hou je de hobby leuk en ben je toch altijd creatief bezig. En wat ben je creatief Miranda! Die Granny Squares zijn zo mooi en daar ga je een heel sprei mee maken? Prachtig! Jouw zelfgemaakte knoopjes zijn te leuk! En het is zo'n leuk weggevertje :) De etagère is gevuld met heel veel moois en inspireert denk ik om de lopende projecten in de toekomst af te hebben ;)
    Lieve groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige creaties heb je gehaakt Miranda...ziet en heel knus uit allemaal...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je bent lekker bezig geweest. Dat ziet er gezellig uit zo in die etagère.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goed bezig zeg...ik doe het je niet na!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Inderdaad met de zo'n uit de wind was het heerlijk buiten!
    Hoe anders is het de komende dagen en laten we nu net vakantie hebben!
    Ach we weten het wel toch weer freubelen dan en binnen waait er ook niets weg wel zo handig haha.
    Wat een mooie haaksels zo leuk om te doen maar ik heb na 1 bloempje al last van mijn elleboog dus haak wel af en toe maar dan in kleine stukjes.
    Zo'n sprei zou ik in 10 jaar nog niet klaar hebben gaat gaaf worden zeker weten!
    Mooi bakje met de oude knoopjes en je werkjes!
    Genieten toch al die hobby's!
    Jij boft ook nog eens dat je er alle tijd voor hebt!
    Fijne zondag!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je etagère, samen met je projectjes, ziet er super uit! Heel leuk om op deze manier te laten zien wat je zoal bezig houdt! Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ziet dat er gezellig uit, Miranda!
    Leuk hoor!
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nou ja zeg.....zo heb je van je creaties zelfs al plezier als je er nog mee bezig bent!!
    Wat een leuk idee en inderdaad een heel gezellig hoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat ziet dat er geweldig uit Miranda
    liefs Margreet

    BeantwoordenVerwijderen